överraskad

2008-11-24 / 12:21:19


nu är hela karusellen igång igen med alla dessa julhysterier som är, varför måste det alltid handla om enbart julklappar, vem som fick mest, vem som fick dyrast osv, tycker att julen har blivit så snedvriden, tänk dom som inte har alla dessa pengar och slänga ut , men dom tar lån osv enbart för att göra sina bortskämda barn lite tystare och kanske till och med glada under en dag på året, det är inte det som är meningen med julen, julklapparna är istort sätt att bara byta pengar med varandra. njut av varandra istället, tänk den dag som dom inte finns kvar runt omkring dig, tänk den dag som du st år där helt utan förvarning helt ensam, vad kommer du att tänka då? julen handlar inte om att få så många julklappar som möjligt, det handlar om att ta hand om varandra, visa att du faktiskt bryr digom dom och inte vsd du får i julklapp.

tänka sg att det skulle gå så här, det trodde man inte, inte trodde jag ialla fall att det skulle gå så snabbt. men vem vet, under har ju skett förut, så hoppas och håller alla tummar och tår att även vi ska få ett julmirakel. det är ordentligt nervöst, men det kanske bara är nyttigt, då kanske man har en sundare insyn på allt, vet vilka risker som finns och kan komma.

om du fortfarande har lust att skriva till ulrika att jag är med barn, så lägg ner, du har inte ett skit med saken att göra, jag kan berätta det själv om jag skulle vilja. det är så tragiskt att en sk vuxen kvinna är så sorglig att hon måste sprida lögner till dels min syster,sedan det andra som du har gjort ska vi inte tråka ut alla andra med, men både du och jag vet att så gör man inte, inte ens mot sin egen syster med familj, men du kankse saknar ett par hjärnceller eller lilnande =)

DU är en sorlig ursäktt till människa ialla fall =)

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: