R.I.P mormor R.I.P

2008-11-04 / 19:56:27


jag vill ha tillbaka min mormor, kan inte stoppas alla tårar som rinner, är som värsta kranen som inte vill kunna stängas av, saknaden gör så ont, den finns ju där hela tiden, den vill aldrig försvinna. har fortfarande inte fattat att hon är borta för alltid, det får hon inte vara, vill inte, var på begravningen, men det var något som inte stämde där, det var inte min mormor. när jag tog farväl av henne på sjukhuset, när hon redan hade vandrat vidare, hon låg ju där så lugnt, det såg ut som om hon bara sov, det var så fint i rummet, det är något jag aldrig kommer att kunna tacka personalen på sjukhuset nog för, hur otroligt fint dom hade gjort det för henne, hon hade inte ont längre, hon var så fin när hon låg där, hon gillar lapptäcken, hon hade ett så fint lapptäcke på sig, lugnet i det rummet var kusligt, den känslan som fördes över en var totalt lugn och ro, inga bekymmer, enda problemet var att det var min mormor som låg där, hon sov ju bara, vill ju så gärna kunna gå och hälsa på henne på hemmet, även om hon var sjuk så fanns hon ju där. det känns inte som att det är sant, kan inte bli kvitt den känslan, hon har uppenbarats i två drömmar tror jag det är, när hon var där var hon precis som vanligt, innan hon blev sjuk, hon hade ett så stort fint äkta leende, hon var så fin, min mormor innan sjukdommen tog över, så var hon alltid så fin med sina kjolar och blusar och klackskor, så fin var hon i drömmarna, hon log så stort, och skrattade hela tiden, hon var glad åt allt, men det var ju i drömmarna, saknar henne så otroligt att jag vet inte vart jag ska ta vägen, vill bara gå och gräva ner mig, men vad hjälper det henne. måste vara stark utåt mot min omgivning, men nu brast det, tårarna bara rinner, finns ingen hejd på dom. behöver nått/någon som kan få mig på bättre humör, iaf glad, snart 1 år sedan hon gick vidare, helt sanslöst avd tiden går, känns absolut inte som ett år. får inte bort känslan att nej men det är inte sant, det gäller inte min mormor, känns som om jag skiter iallt och alla just nu, vill bara få träffa min mormor igen.

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: