egocentrisk

2009-01-26 / 12:37:53
för mig är det helt obegripligt at en del kan vara så fruktansvärt egotrippade,
varför är man det?
man tror att allt kretsar runtomkring en själv eller ens familj,
men kör på du,
det kommer inte att finnas någon kvar sedan vid din sida, för att alla kommer att genomskåda dig till slut,
det tar lite längre tid för en del, men dom kommer dit dom med,
undrar vem det är som har ett patetiskt liv av dig och mig?
du ser inte själv vad fan du ysslar med,
men man är väl förblindad av sina egna.....
du säger att jag är sur för att du väljer dina barn framför mig,
men jag kunde inte bry mig mindre,
jag har ingen jävla skyldighet att berätta för dig och vad jag tycker och tänker,
det finns mycket att säga men jag tänker inte sjunka lika lågt,
den delen får du klara av själv,
speciellt när du går till andra och frågar vad det är med mig , varför jag är sur,
varför kan du inte komma och fråga själv,
än en gång så måste allt kretsa kring en och samma människa,
tänk om du någon gång skulle fråga någon annan hur det var med dom och verkligen invänta ett svar

ikväll är det dags att jobba igen, jobbar iof hela veckan, varje dag, men det gör inte så mycket,
riktigt roligt att gå diit, att man sedan har världns bästa chef gå ju inte att hjälpas.

på onsdag bär det av att kolla på lägenheten,
ska bli riktigt kul, den är ju mer än dubbel så stor som den vi har nu,
så det kommer ju att bli en stor skillnad,
det komme märkas med alla möbler osv,
kommer bli glest mellan sakerna,
men å andra sidan så finns det ju en hel del grejer nere i källaren som ska med och ta sin plats,
men ändå att kunna ha ett vanligt sovrum ett vanligt vardagsrum och kök, stor toa med badkar,
urk vad jag längtar efter att få ta mig ett långt och skönt varmt bad,
har ju bara en dusch nu,

sedan är det något annat som är på ingång,
men det håller jag för mig själv.
men som jag säger hela tiden att man växer med uppiften man stäls inför,
så allt som man ställs inför klarar man av, bara man vill det så,
vill man så hittar man lösningar på allt,
stöter man på ett hinder på vägen ser man till att hitta en antinge genväg eller en väg runtomkring problemet,
allt blir vad man gör det till.
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: