tröttdag

2009-01-24 / 16:01:40
idag är allting verkligen bara blä och urk,
hade riktigt trevligt igår och en bra bit in på natte kröken,
hade fröken Stafström här,
tiden bara rinner iväg när vi ses,
konstigt, trivs riktigt bra med dig,
med dig så kan jag släppa denna mas som man oftast sätter på sig för folk runt omkring sig,
men jag behöver aldrig låtsas att alt är på toppen hela tiden,
jag kan må dåligt utan att du dömmer mig,

det är ju oftast dom som står en riktigt nära som kan se ens verkliga och riktiga jag,
jämt och ständigt då tas denna mask på just på grund av att allt och alla dömmer en utan att ens prata med en,
man behöver inte ens säga ett pip utan att dom får en till världens sämsta människa,
tänk om det skulle finns lite mer acceptans i denna värld,
tänk om man fick vara sig själv fult ut,
utan att behöva tänka på hur man klär sig, hur man pratar, hur man är som person,
varför accepteras man inte som den ma är, varför måste man vara någon annan för att folk ska gilla en,
för att något så enkelt bara bli accepterad,
att man får ha den läggning som man vill, utan att bli dömd för det,
folk lägger ner för mycket tid och energi på att reta upp sig på folk, även sådana som man aldrig har träffat förut,

dags att jobba i morgon igen, hade riktigt kul i torsdags, då var det väldigt lugnt,
hade min lilla bebis med mig, så mysigt,
yorsh kom ju dit en stund han med,


Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: