Denna Hysteri

2009-11-13 / 18:35:34
Det är helt sannslöst vilken hysteri det är om att jorden ska gå under 2012.
Visst det finns folk som tror benhårt på det,
Det gör inte jag för fem öre efter att jag har sansat mig en aning,
Varför just det datumet, varför det året,
dom säger ju att Mayakalendern tar slut då,
Visst kalendrar tar slut, men det som alla har missat är att det finns fler kalendrar,
och en som sträckte sig till 2060 eller något liknande sedan finns det
fler år som det påstås att det ska ta slut.
Självklart så gör ju in te media det lättare.

Dom har den förmågan att blåsa liv i det  minsta och göra det till största nyheten någonsin.
Självklart så säger folk att världen ska gå under nu, speciellt när filmen kommer också,
det är ju ett skitsmart sätt att få folk att svälja allt med hull och hår haha,
Marknadsföring kallar jag det för.
Idioter säger jag bara.

Att världen skulle gå under då är fan lika sant som att
en leopard skulle komma ner flygandes från himlen.
Snacka om att det måste vara ren jävla nyhets torka,
Lägg ner alla energi på att lösa mord och få tag på våldtäcksmån, pedofiler osv.
Min kalender tar slut den 31 december 2009, inte fanken går världen under då, eller?
Jag köper en ny kalender så fortsätter världen sin fina glans.

Idag kommer min fina svarta lurviga lilla Puma hem.
Det blir gos hela helgen.
Då hon kan ligga och gosa i nacken eller ligga på bröstet och sova där hon trivs bäst.

Är du ledig Stafström i helgen så kan du väl höra av dig.
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: