Städning

2010-07-29 / 14:12:55

Lite har man väl ändå fått gjort,
Håller på med tvätten, men den sköter ju sig själv i stort sätt.
Har plockat undan lite, dammat, dammsugit, plockat undan tvätten,
Och det räckte för att trötta ut mig,
får ta och vila en liten stund,
sedan hittar jag säkert på något att göra.
Vädret tillåter ju inget annat än att städa.
Fast lägenheten är väl nöjd då den är alldeles ren och fräsch.

Blir lika chockad varje gång jag ser att jag verkligen har
fått en liten bebis mage,
och så stenhård den kan bli ibland,
men det händer ju saker,
Trots idioter som önskade oss barnlösa,
så finns det inga ord för hur otroligt glada vi är
över hjärtat som växer i magen.
Allt vi önskar är att bebisen är friskt och mår bra.
Vi ber till han där uppe att han ger oss den välsignelsen,
Eller så får ni gärna be en för oss,
även om ni inte tror på det så gör vi det,
Jag gör det,
och Bönens verkan ligger i upprepandet.

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: